שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביקש צו מניעה נגד שידור תחקיר, והוסיף תביעה כספית ע"מ לדון בבימ"ש השלום

חדשות

ביקש צו מניעה נגד שידור תחקיר, והוסיף תביעה כספית ע"מ לדון בבימ"ש השלום, צילום: צילום: יח"צ
ביקש צו מניעה נגד שידור תחקיר, והוסיף תביעה כספית ע"מ לדון בבימ"ש השלום
16/07/2012, רון פז

נדחתה תביעתו של רופא שיניים שביקש צו מניעה בבית משפט השלום, בעוד שהסמכות לסעד שאינו ניתן להערכה כספית מוקנית לבימ"ש המחוזי; התביעה הכספית התווספה ע"מ להתגבר על המכשול

התוכנית "יצאת צדיק" בהגשת חיים הכט, שעלתה לעונה שלישית בשבוע שעבר, ממשיכה להכות גלים. לאחר שנדחתה עתירת טכנאי שיניים נגד שידור פרק התחקיר בנושא רפואת שיניים, דן בימ"ש השלום בטבריה בעתירה נוספת, הפעם של רופא שיניים מעפולה, שביקש צו מניעה זמני המונע את שידור הכתבה אודותיו בערוץ 2.

ההיבט המשפטי המעניין בתיק זה הוא הניסיון לקיים את הדיון בתיק בבית משפט השלום, למרות שבקשה לסעד שאינו ניתן להערכה כספית נתונה לסמכות בית המשפט המחוזי, מכוח סמכותו השיורית. לכן, בחר הרופא להגיש את תביעתו בליווי תביעה לתשלום של 5,000 שקל בגין הוצאות שנגרמו לו בשל נסיעותיו למשרדי המשיבה ואובדן ימי עבודה.

המשיבה, שידורי קשת, ביקשה לסלק על הסף את הבקשה למתן צו מניעה מחמת חוסר סמכות עניינית. לטענתה, הסמכות לדון בבקשה למתן צו המורה על מניעת שידור או הפצה של צילומים מסורה לבית המשפט המחוזי. היא סמכה את טענותיה בין היתר על פסק הדין בעניין רע"א 7589/98 הפדרציה הישראלית לתקליטים נ' רחל שוורץ.

שידורי קשת טענה כי המבקש ניסה להתגבר על חוסר הסמכות של בית משפט השלום לדון בבקשתו, בבחינת "הבה נתחכמה לו", על ידי הוספת הסעד הכספי האמור לתביעה, "אך ברי שקשירה זו נעשתה בניסיון ליצור יש מאין סמכות לבית משפט השלום בתביעה שכל עניינה מתן צו מניעה למניעת שידור".

רופא השיניים טוען בתגובתו, כי לבית משפט זה סמכות לדון בבקשה למתן צו מניעה הואיל ובכתב התביעה הוא עתר לסעד כספי בסך של 5,000 שקל, שבית משפט השלום מוסמך לדון בו.

ביהמ"ש קבע, כי צו מניעת פרסום הינו סעד שאיננו ניתן להערכה כספית ועל כן הסמכות לדון בו אכן מסורה לבית המשפט המחוזי. לעומת זאת, הסמכות לדון בסעד הכספי אותו תבע הרופא מסורה לבית משפט זה. "הלכה פסוקה היא, כי כאשר נתבעים סעדים כספיים וסעדים שאינם כספיים, והסעדים הנתבעים הינם בסמכותם של בתי משפט שונים, יש להפריד את התביעות. על יסוד האמור לעיל, יש לקבל את בקשת המשיבה ובכל הנוגע לסעד של מניעת הפרסום, יש להעביר את הדיון לבית המשפט המחוזי".

נקבע כי  הדיון בבקשה למתן צו מניעה זמני – למעט הסעד הכספי – מועבר לבית המשפט המחוזי בנצרת; באשר לסעד הכספי - מעיון בכתב התביעה שהוגש עלה כי פרט לאזכור סעד זה בפתיח לכתב התביעה, לא פורט בתביעה דבר וחצי דבר ולמעשה – התביעה מתחילתה ועד סופה איננה אלא חזרה על הבקשה למתן צו מניעה זמני לאיסור פרסום. בנסיבות אלה הוחלט לאפשר לתובע להגיש כתב תביעה מתוקן בתוך 14 יום, אחרת – תמחק התביעה הנוגעת לסעד הכספי.

(ת"א 15107-07-12).

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:47
קומיט וכל טופס במתנה