שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > העונש על גרימת מוות ברשלנות ובריחה מזירת האירוע, ללא ביטוח: 4 שנות מאסר

חדשות

העונש על גרימת מוות ברשלנות ובריחה מזירת האירוע, ללא ביטוח: 4 שנות מאסר, צילום: צילום: מתוך פסק הדין
העונש על גרימת מוות ברשלנות ובריחה מזירת האירוע, ללא ביטוח: 4 שנות מאסר
12/07/2012, רון פז

לנהג הפוגע 51 הרשעות קודמות; אחיו הצעיר מרצה עונש של שש שנות מאסר בגין אחריותו לתאונת דרכים שבה נהרגו שני חבריו

מהו גזר דינו של צעיר שנהג ברכב ללא רישיון תקף וללא ביטוח, דרס הולך רגל שחצה את הכביש, לא עצר להגיש סיוע, נמלט מהמקום והנדרס מת מפצעיו? התשובה: 4 שנות מאסר. ורבע.

הנאשם גל בוחבוט (30) הורשע לאחר שהודה בעבירות של גרימת מוות ברשלנות, הפקרה אחרי פגיעה, נהיגה ברכב ללא רישיון רכב תקף וללא ביטוח. לבוחבוט 51 הרשעות תעבורה קודמות, בעוד אחיו הצעיר מרצה עונש של שש שנות מאסר בגין אחריותו לתאונת דרכים שבה נהרגו שני חבריו.

לדברי בית המשפט לתעבורה בחיפה, השאלה הראשונה העומדת בפניו כאשר הוא עומד לגזור את הדין במקרה של גרימת מוות ברשלנות, הינה מידת הרשלנות של הנאשם. בוחן המשטרה ערך מספר שחזורים של התאונה, ובשחזור המקל ביותר עם הנאשם קבע הבוחן כי הנאשם איחר בתגובתו בשנייה וחצי. אם היה מגיב בזמן, היה נעצר במרחק של 20 מטר ממקום התאונה. נקבע כי במקרה זה אי אפשר לקבוע שרף הרשלנות הוא גבוה במיוחד. לדעת בית המשפט, העונש הראוי במקרה של גרימת מוות ברשלנות בנסיבות כאלה הוא מאסר שאין לרצותו בעבודות שרות.

"הרשעותיו הקודמות של הנאשם מצביעות על אורח נהיגה תוך זלזול בחוקי התנועה. גם במקרה שלנו נהג הנאשם כאשר לרכב לא היה רישיון בתוקף וללא ביטוח. עם נאשם שלחובתו הרשעות קודמות רבות כל כך יש להחמיר", קבע ביהמ"ש.

העבירה השנייה המיוחסת לנאשם היא העבירה החמורה של הפקרה אחרי פגיעה. בסיכומיו מדגיש הסנגור כי הנאשם, לאחר שברח מהמקום, שב והסגיר עצמו למשטרה למחרת היום. הנאשם, בעצת אביו, התקשר לעורכת דין, הגיע אליה למחרת היום ורק לאחר מכן פנה למשטרה. נקבע כי נסיבות אלה של "הסגרה עצמית" אינן סיבה להקל עם הנאשם.

ביהמ"ש דן את הנאשם למאסר לתקופה של 15 חודשים בגין העבירה של גרימת מוות ברשלנות, ובגין העבירה של הפקרה אחרי הוסיף 36 חודשי מאסר נוספים, במצטבר. רישיון הנהיגה שלו נפסל ל-15 שנה, ותקופת המאסר לא תחושב במניין שנות הפסילה. לא נפסק קנס כספי.

(ת"ד 8457-08-11).

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:228
קומיט וכל טופס במתנה