שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בלשכה מחממים מנועים: קוראים לנאמן להקים ועדה לבדיקת התנהלות הפרקליטות

חדשות

בלשכה מחממים מנועים: קוראים לנאמן להקים ועדה לבדיקת התנהלות הפרקליטות, צילום: צילום: יח"צ
בלשכה מחממים מנועים: קוראים לנאמן להקים ועדה לבדיקת התנהלות הפרקליטות
11/07/2012, רון פז
ברזילי: על מנת להגן על המערכת ולהבטיח את אמון הציבור בפרקליטות, חשוב שהציבור יראה כי נעשית בדיקה אמיתית ומתקבלות ההחלטות המתחייבות

ברזילי: על מנת להגן על המערכת ולהבטיח את אמון הציבור בפרקליטות, חשוב שהציבור יראה כי נעשית בדיקה אמיתית ומתקבלות ההחלטות המתחייבות

לשכת עורכי הדין אינה טומנת את ידה בצלחת לנוכח הסערה שמחוללת הכרעת הדין במשפט אולמרט. ראש הלשכה, עו"ד דורון ברזילי, פנה לשר המשפטים יעקב נאמן בדרישה להקמת ועדת בדיקה חיצונית ובלתי תלויה לבחינת התנהלות הפרקליטות בעניינו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט.

ברזילי כותב: "כראש לשכת עורכי הדין בישראל אני רואה בדאגה את הקולות בציבור ובתקשורת היוצאים כנגד פרקליטות המדינה, וסבור שבנסיבות העניין ועל מנת לחזקה אין מנוס מהקמת ועדת בדיקה חיצונית ובלתי תלויה בעלת סמכויות שתידרש לעניין העמדתו לדין של רה"מ לשעבר, ובכלל אופן התנהלות הפרקליטות וקבלת ההחלטות בהליך המשפטי הנוגע לו. בהמשך לכך, סבורני כי ככל שיתגלו ליקויים בהתנהלות מי מהפרקליטות ובכלל זה באופן הפעלת שיקול הדעת, הרי שיש לנקוט בצעדים המתבקשים ולא להסס אף להסיק מסקנות אישיות ככל שיידרש הדבר".

לדברי ברזילי, לא ניתן להתעלם מהתחושות הקשות בציבור ובתקשורת הרואים במקרה ביטוי להתנהלות בלתי הולמת של גורמי אכיפת החוק, דבר המבטא את משבר האמון הקשה בין אזרחי המדינה אל מול הפרקליטות והמשטרה.

ברזילי מוסיף: "אין המדובר בתיק שגרתי, אלא בתיק שהוביל להחלפת ראש ממשלה בישראל שלא בדרך של בחירות דמוקרטיות, ובכך ביטל ופגע בריבונות העם. ודוק, מאחר ושני האישומים בהם אולמרט זוכה הם אותם האישומים שהובילו להתפטרותו, הרי שבמבחן המציאות והתוצאה יש יסוד לטענה שהחלטת הפרקליטות השפיעה על הליכים דמוקרטיים במדינת ישראל, ועל כך לא ניתן לעבור לסדר יום".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:70
קומיט וכל טופס במתנה