שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הוגשו כתבי אישום נגד המעורבים המרכזיים בפרשת ההונאה בענף הדלק

חדשות

הוגשו כתבי אישום נגד המעורבים המרכזיים בפרשת ההונאה בענף הדלק, צילום: צילום: אייסטוק
הוגשו כתבי אישום נגד המעורבים המרכזיים בפרשת ההונאה בענף הדלק
11/07/2012, עו"ד אנה נודל

לפי כתב האישום, שלושת הנאשמים והחברות שבבעלותם הוציאו וקיזזו חשבוניות פיקטיביות ולא דיווחו על הכנסות בסכום חסר תקדים של 1.34 מיליארד שקל

רשות המיסים הגישה אתמול (ג') כתבי אישום נגד המעורבים המרכזיים בפרשת הונאת הענק בענף הדלק. בבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש כתב האישום נגד יניב קנרש, אברהם אוסקר, שלמה אטיאס והחברות שבבעלותם.

כתב האישום מייחס לנאשמים "מסכת רחבת היקף של עבירות פשע חמורות שנעברו בתחכום רב ובשיטתיות". לפי כתב האישום, הנאשמים הוציאו וקיזזו חשבוניות פיקטיביות ולא דיווחו על הכנסות בסכום חסר תקדים של 1.34 מיליארד שקל. סכום המע"מ הנובע מהם עומד על 185 מיליון שקל. כמו כן, הם מואשמים בהלבנת הון בהיקף של 215 מיליון שקל. יניב קנרש הורשע אך לאחרונה במסגרת תיק אחר שהתנהל כנגדו בבית משפט השלום בפתח תקוה, בעבירות של זיוף ועבירות על חוק הבלו.

כתב אישום נוסף הוגש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד דוד מורגנשטרן, מעורב נוסף בפרשה, במסגרתו מיוחסות לו עבירות על חוק מע"מ, פקודת מס הכנסה וחוק איסור הלבנת הון בהיקף של כ-2.5 מיליארד שקל. לפי כתב האישום, בתקופה שבין ינואר 2011 למאי 2012, מורגנשטרן יחד עם קנרש ועם מעורבים אחרים הונו את רשויות המס והתחמקו מתשלומי מע"מ ומס הכנסה בסכומי עתק כאמור.

לטענת התביעה, קנרש וחברת אנרגיה לישראל שבבעלותו משכו המחאות הנחזות להיות תשלום בגין החשבוניות הפיקטיביות על שם דבי אנרגיה, שבבעלות מורגנשטרן, בסך של למעלה מ-37 מיליון שקל. לטענת התביעה, ההמחאות מהוות רכוש אסור עפ"י חוק איסור הלבנת הון. במטרה להסוות ולהסתיר את מקור הרכוש האסור, פעל מורגנשטרן לניכיון ההמחאות כאשר בפועל הכספים אשר התקבלו על ידו בגין ניכיון ההמחאות הוחזרו לידיו של קנרש.

יחד עם כתבי האישום הוגשו בקשות למעצרם של שלושת הנאשמים המרכזיים עד תום ההליכים המשפטיים, וכן בקשות לסעדים זמניים ברכוש. כתבי האישום ובקשות המעצר הוגשו ע"י עורכי הדין ניר ישראל, לירון וקנין ואורן בר-עוז, מהיחידה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המסים.

בתחילת השבוע הוגש כתב האישום הראשון בפרשה, נגד יוסף לטין ונגד חברת עטה אור תשתיות והובלות שנמצאת בבעלותו. כתב האישום מייחס ללטין עבירות על חוק המע"מ ופקודת מס הכנסה בהיקף של 1.3 מיליארד שקל. לפי כתב האישום, לטין הפיץ בשנתיים האחרונות חשבוניות פיקטיביות בסכומי עתק. באמצעות חברת עטה אור הוצאו 82 מסמכים הנחזים להיות חשבוניות מס של החברה שהוצאו לחברת דבי אנרגיה, בסך של 1.3 מיליארד שקל. כנגד חשבוניות אלה לא בוצעו בפועל שום עסקאות.

לפני כחודש חוקרי רשות המיסים והמשטרה עצרו במסגרת פרשה זו שמונה חשודים ועיכבו לחקירה 15 חשודים נוספים. החקירה הסמויה נמשכה כשנה, ובעקבותיה הוקם צוות חקירה מיוחד משותף לחקירות מכס ומע"מ, חקירות מס הכנסה ומשטרת ישראל. במסגרת החקירה גלויה עשרות חוקרים ערכו חיפושים בבתי החשודים ומשרדיהם. הם תפשו מסמכים, מחשבים, מאות אלפי שקלים במזומן ומספר רכבי יוקרה.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:66
קומיט וכל טופס במתנה