שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > תפיסת שיא במכס בנתב"ג: 3,000 סמארטפונים שהתחזו לאייפודים

חדשות

תפיסת שיא במכס בנתב"ג: 3,000 סמארטפונים שהתחזו לאייפודים, צילום: צילום: Yutaka Tsutano
תפיסת שיא במכס בנתב"ג: 3,000 סמארטפונים שהתחזו לאייפודים
11/07/2012, רון פז

שווי התפיסה: 2 מיליון דולר * מחירו של איי-פון פי 4 מאי-פוד, על אף שמראם זהה * ארבעה חשודים נעצרו בחשד להעלמת מיסי ייבוא

יחידות המכס וחקירות ברשות המיסים חשפו ניסיון להברחת ענק, הגדולה מסוגה שנתפסה בנתב"ג עד היום, של מכשירי טלפון סלולאריים חכמים ("סמארטפונים"). נתפסו לא פחות מ-3,040 טלפונים בשווי של כ-2 מיליון דולר. מדובר במכשירים מסוג IPHONE4S, GALAXY3S ועוד, כשהייבוא נעשה תוך הצגת מצג כוזב כי מדובר במכשירים מסוג IPOD, שמחירם כרבע ממחיר IPHONE  אך גודלם ועיצובם זהה. המכשירים המוברחים נתפסו, והחשודים הובאו אתמול (ג') בשעות אחר הצהריים להארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים.

במשרד חקירות מכס ומע"מ ירושלים, בשיתוף עם מכס נתב"ג ויחידת מודיעין ארצית, נערכה פעילות מודיעינית ענפה בתחם הברחת מכשירי טלפון ניידים חכמים. בראשית השבוע הוגש למכס נתב"ג רשימון בו הוצהר למכס על יבוא של כ–2,600 מכשירי IPOD בשווי של 34,109 דולר, שתאם גם את חשבון הספק מהמזרח הרחוק. בדיקת פיזית של הטובין העלתה כי המשלוח הכיל 3,040 מכשירי טלפון ניידים חכמים.

המשלוח שוחרר מהמכס ע"י החשוד גולן דנה, והועמס על רכב. חוקרי הרשות עקבו אחר הרכב עד שהגיע ליעדו ברמת אביב ג', שם בחניית הבניין המתינו לו שלושת החשודים האחרים. בעודם פורקים את הסחורה, נחשפו חוקרי מכס ירושלים בפני החשודים, ערכו חיפוש בכלי הרכב של החשודים ותפסו מסמכים ו-3,040 מכשירים כאמור. בתום החיפוש הובאו החשודים למשרדי חקירות מכס ומע"מ ירושלים, עוכבו לחקירה ונעצרו ל-24 שעות.

החשודים הובאו להארכת מעצרם, ושופט בית משפט השלום בירושלים עודד שחם קבע כי מחומר הראיות עולה כי קיים חשד סביר, בעוצמה גבוהה, ביחס לחלקם של המשיבים בעבירות המיוחסות וכי מן החומר עולה תמונה לכאורית של התארגנות מתוחכמת, בקנה מידה נרחב ובהיקף כספי ניכר. המעצר הוארך עד 15 ביולי.

החשודים בפרשה הם גולן דנה מראשון לציון, בעל חברת פלייבוקס העוסקת בשרותי מעבדה לציוד מחשב ולטלפונים ניידים; יניב בנדר מירושלים, בעל חברת י.ב. אקיפג' שבבעלות אביו, העוסקת בייבוא ושיווק של מכשירי טלפון ניידים; יצחק אילן מתל אביב, סוכן מכירות של חברת ר.ד.מ.פ זמן אויר ועובד בחנות למכירת מכשירי טלפון ניידים, וכן אברהם חיים ליבסקינד מירושלים.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:40
קומיט וכל טופס במתנה