שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אולמרט זוכה מפרשות טלנסקי וראשונטורס; הורשע בפרשת מרכז ההשקעות

חדשות

אולמרט זוכה מפרשות טלנסקי וראשונטורס; הורשע בפרשת מרכז ההשקעות, צילום: צילום: אנטוניו מילנה
אולמרט זוכה מפרשות טלנסקי וראשונטורס; הורשע בפרשת מרכז ההשקעות
10/07/2012, רון פז

בית המשפט על פרשת טלנסקי: "אף שאולמרט היה מצוי בניגוד עניינים בפרשה, הפגיעה לא היתה בעוצמה הנדרשת להפיכתה למעשה פלילי של הפרת אמונים"

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, יכול לצאת שבע רצון מבית המשפט, אחרי שניהל קרב משפטי ארוך ומתוקשר. ביהמ"ש המחוזי בירושלים זיכה הבוקר (ג') את אולמרט מפרשות טלנסקי וראשונטורס, והרשיע אותו בפרשת מרכז ההשקעות, בגין הפרת אמונים. שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים, מוסיה ארד, יעקב צבן ומשה סובל, קבעו בפסק הדין: "לאחר שבחנו את כל הראיות שהוגשו לנו, החלטנו פה אחד לזכות את הנאשמים מהעבירות מפרשת ראשונטורס, לזכות את הנאשם מפרשת טלנסקי ומהעבירות באישום השלישי - קבלת דבר במרמה. הרשענו את הנאשם בהפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות. הראיות שהובאו לפנינו אינן מוכיחות מעל ספק סביר שהנאשמים התכוונו להשתמש בכספים העודפים למימון הנסיעות הפרטיות של אולמרט ומשפחתו. הראיות אינן מוכיחות מעל ספק סביר שאולמרט היה מודע לשימוש שנעשה בכספים".

בנוגע לפרשת טלנסקי התבטאו השופטים: "סקרנו את משמעות ניסיונות הסיוע של אולמרט לטלנסקי, ופניותיו לאדלסון ותשובה, ואף שאולמרט היה מצוי בניגוד עניינים הפגיעה לא היתה בעוצמה הנדרשת להפיכתה למעשה פלילי של הפרת אמונים. גם בהנחה שאולמרט הפר את כללי ועדת אשר המחייבים דיווח על הכספים, הדבר אינו עולה כדי הפרת אמונים. לגבי קבלת דבר במרמה, יש ספק סביר לגבי היסוד הנפשי של אולמרט, ולגבי מודעות הנאשם".

בנוגע לפרשת מרכז ההשקעות, הנוגעת לזמן כהונתו של אולמרט כשר התמ"ת, קבע בית המשפט: "עוצמת הקירבה העמידה אותו בניגוד עניינים חריף בין מחויבותו לציבור לבין מחויבותו האישית לעו"ד מסר. אסור היה לו לעסוק בנושאים שבהם עו"ד מסר פעל כמייצג של לקוחות. אולמרט הפר איסור זה".

* הרחבה מיד *

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:123
קומיט וכל טופס במתנה