שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שנתיים וחצי מאסר לשוטרים שהפקירו פלשתיני וגרמו למותו

חדשות

שנתיים וחצי מאסר לשוטרים שהפקירו פלשתיני וגרמו למותו, צילום: אילוסטרציה
שנתיים וחצי מאסר לשוטרים שהפקירו פלשתיני וגרמו למותו
09/07/2012, עו"ד אנה נודל

אבו-ג'ריבאן הושאר בסמוך למחנה עופר, בלי מזון ושתייה, כשהוא לבוש בפיג'מה ולגופו מחובר קטטר; ביהמ"ש: התנהגותם של השוטרים "מכוערת ומעוררת חלחלה"

בית משפט השלום בירושלים גזר היום (ב') מאסר של שנתיים וחצי על השוטרים אסף יקותיאלי וברוך פרץ, שהורשעו בגרימת מוות ברשלנות. השניים הפקירו את עומר אבו-ג'ריבאן, צעיר פלסטיני מעזה, פצוע בשולי הדרך.

אבו-ג'ריבאן, אשר שהה בארץ בניגוד לחוק, גנב בשנת 2008 מכונית והתהפך איתה בכביש 6. הוא אושפז בבית החולים שיבא בתל השומר, ולאחר מכן הועבר למעצר במשטרה.

בכתב האישום נכתב שמפקד תחנת משטרת רחובות הורה להחזיר את הצעיר לשטחים בניגוד לנוהלי המשטרה. הקצין התורן, פקד ברוך פרץ, העביר את ההוראה לשוטר אסף יקותיאלי, אשר הוריד את הצעיר סמוך למחנה עופר ללא מים ומזון, כשהוא לבוש בפיג'מה ולגופו מחובר קטטר. אבו-ג'ריבאן התייבש והגופה שלו נמצאה ביוני 2008 בכביש המוביל מצומת עטרות לצומת גבעת עזה.

בהכרעת הדין קבע השופט חיים לי-רן שרשלנותם של השניים מתרכזת בעצם החלטתם להשאיר את אבו-ג'ריבאן באישון לילה בצד דרך חשוכה ללא שתייה ומזון, כאשר הוא יחף, מתקשה בהליכה, לבוש בבגדי אשפוז של בית חולים וקטטר לגופו.

בגזר דינו כתב לי-רן: "ברור היה לפרץ ויקותיאלי שלא מדובר באדם בריא. שני הנאשמים היו היחידים בשרשרת הפיקוד שראו את מצבו של העצור ונהגו כפי שנהגו. התנהגותם של הנאשמים כלפי העצור שנתון היה למרותם היא מכוערת ומעוררת חלחלה".

השופט אף כתב "מתקשה אני להבין כיצד אף שהיו ערים למצבו הפיזי והנפשי של העצור, תכו עיניהם מלהבין ולהפנים את מצוקתו של בן אנוש שנברא בצלם, והותירוהו כך סתם במצבו באישון לילה, בכביש חשוך, מבלי שידעו הם עצמם היכן הורידוהו, ובלא שצויד לפחות בשתייה".

(ת"פ 1889-09)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:250
קומיט וכל טופס במתנה