שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אם לא דרך גדר, אז דרך הכיס: תזכיר החוק שימנע ממסתננים להוציא כספים לחו"ל

חדשות

אם לא דרך גדר, אז דרך הכיס: תזכיר החוק שימנע ממסתננים להוציא כספים לחו"ל, צילום: צילום: iStock
אם לא דרך גדר, אז דרך הכיס: תזכיר החוק שימנע ממסתננים להוציא כספים לחו"ל
09/07/2012, עו"ד אנה נודל

החוק למניעת הסתננות שיזם משרד המשפטים נועד להילחם בתופעת מהגרי העבודה ע"י קביעת עונשי מאסר או 30 אלף שקל קנס למסתנן שיוציא כספים לחו"ל ולמי שסייע בעדו לעשות כן

משרד המשפטים פרסם אמש (א') הצעה לתיקון החוק למניעת הסתננות, לפיה העברת כספים לחו"ל על ידי המסתננים תיחשב לעבירה פלילית. לפי ההצעה, העונש בגין עבירה זו יעמוד על חצי שנת מאסר או קנס בסך 29,200 שקל. האיסור לא יחול על מי שהוכר כפליט או במקרים הומניטאריים בהם ייתן אישור מיוחד.

ההצעה תועבר לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה, ולאחר אישור הוועדה ההצעה תעבור לקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

במסגרת ההצעה נקבע כמו כן עונש למסייעים בהעברת הכספים. העונש בגין עבירה זו יעמוד על שנת מאסר בפועל או קנס של 29,200 שקל או פי שניים מגובה הסכום שהתכוון להעביר המסייע, לפי הגבוה ביותר. המסתננים יוכלו להוציא עמם את הכספים שהרוויחו מעבודה בישראל בעת יציאתם מהארץ.

משרד המשפטים יוצא מנקודת ההנחה שהמסתננים מגיעים לישראל למטרות עבודה, כדי לתמוך בין היתר במשפחתם שנשארה באפריקה. "בשנים האחרונות מתמודדת מדינת ישראל עם גל של מסתננים מאפריקה, שמספרם בישראל כעת נאמד בלמעלה מ-60 אלף איש. הקטנת התמריץ הכלכלי להסתננות היא כלי יעיל ומשמעותי בהתמודדות עם תופעת ההסתננות", נכתב בהודעה שפרסם משרד המשפטים.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:50
קומיט וכל טופס במתנה