שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > תושבי עין הוד תובעים מהמדינה 10.6 מיליון שקל בגין נזקים מאסון הכרמל

חדשות

תושבי עין הוד תובעים מהמדינה 10.6 מיליון שקל בגין נזקים מאסון הכרמל, צילום: שריפה
תושבי עין הוד תובעים מהמדינה 10.6 מיליון שקל בגין נזקים מאסון הכרמל
08/07/2012, עו"ד אנה נודל

המתינו לפרסום דו"ח מבקר המדינה שחשף כשלים חמורים ושורת ליקויים בתפקוד ובהיערכות הרשויות השונות; התביעה מתבססת על מסקנות הדו"ח

32 תושבי עין הוד הגישו היום (א') בבית המשפט המחוזי בפתח תקוה תביעה בסך של 10.6 מיליון שקל נגד משרד הפנים, משרד האוצר, משרד ביטחון פנים, נציבות כבאות והצלה, איגוד ערים לכבאות חיפה וחדרה ורשות הטבע והגנים. התביעה מתייחסת לנזקים שנגרמו במהלך אסון הכרמל בדצמבר 2010.

התביעה מתבססת על מסקנות של דוח מבקר המדינה בעניין אסון הכרמל שפורסמו לפני כשבועיים. התושבים טוענים שהתפקוד הלקוי של המדינה גרם לנזקי רכוש גדולים בכפר ולעוגמת נפש רבה. התובעים טוענים, באמצעות עו"ד אפי נוה ועו"ד אלישע אטיאס, כי האש נמשכה במשך 77 שעות והתפשטה לעין הוד בשל המחדלים של המדינה.

הכפר נמצא כ-10 קילומטרים מהמקום בו פרצה האש באזור דליית אל-כרמל, וביום השלישי של השריפה היא התפשטה גם לעין הוד. בשל השריפה התושבים פונו באופן בהול מבתיהם, בלי שיכלו להיערך לעזיבה ממושכת. "כששבו התובעים לבתיהם לאחר כיבוי השריפה, גילו לתדהמתם ולמפח נפשם כי כל רכושם עלי אדמה נשרף או הושמד או ניזוק, וחלק מהתובעים נותרו ללא כול ובכלל זה אף מבלי שיש להם ביגוד להחלפה, להם ולילדיהם", נכתב בכתב התביעה.

התובעים מתבססים על קטע בדו"ח מבקר המדינה בו מפורטים ליקויים וכשלים חמורים בתפקוד הגורמים השונים. התושבים המתינו עם הגשת התביעה עד פרסום דו"ח מבקר המדינה. כעת, לאחר פרסום הדו"ח התובעים טוענים שהמדינה התרשלה בכך שלא נערכה כראוי לשריפה למרות התראות על מזג אוויר שעלול לגרום לפריצת שריפות. כמו כן, לטענתם המדינה לא תחזקה את השטחים כראוי ולא נערכה כראוי למניעת שריפות יער.

בין היתר התובעים כותבים שהמדינה התרשלה בכך שלא העמידה תצפיתנים ביערות וגם לא מטוסי כיבוי בכוננות, לא גילתה את השריפה בזמן ולא מנעה את התפשטותה. המדינה התרשלה כמו כן בכך שלא העמידה ציוד מתאים ומספק. התובעים מצביעים על ליקויים בתיאום ובשיתוף הפעולה בין הגורמים השונים במהלך האירוע.

"הנתבעות בחרו לעצום את עיניהן ולהתעלם, כך ממש, מהאסון הצפוי בפתח ובכך התרשלו וחטאו לתפקידם כמי אשר אמונים על שמירת ביטחונם ורכושם של תושבי מדינת ישראל, ובכלל זה של התובעים", נכתב בכתב התביעה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:253
קומיט וכל טופס במתנה