שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עד המדינה: יזמי הולילנד תרמו 120 אלף שקל למערכת הבחירות של לופוליאנסקי

חדשות

עד המדינה: יזמי הולילנד תרמו 120 אלף שקל למערכת הבחירות של לופוליאנסקי, צילום: צילום: Adiel
עד המדינה: יזמי הולילנד תרמו 120 אלף שקל למערכת הבחירות של לופוליאנסקי
08/07/2012, עו"ד אנה נודל

לדבריו, בנוסף לתרומות של 2-2.5 מיליון שקל לעמותת יד שרה, היזמים התבקשו לתרום גם לסכומים שונים נוספים, כולל לבנו של ראש העיר

במהלך היום הרביעי (ה') לדיונים בפרשת הולילנד, עד המדינה ש"ד התמקד בכספים שהועברו על ידו לראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי. בדיון הקודם סיפר העד שיזמי פרויקט הולילנד תרמו בין 2 ל-2.5 מיליון שקל ל"יד שרה". זו הייתה לדבריו הדרך להעביר את כספי השוחד ללופוליאנסקי, שהקים את עמותת יד שרה והיה יושב הראש שלה.

ש"ד הוסיף שבתמורה לקידום הפרויקט הועברה ללופוליאנסקי גם תרומה של 120 אלף שקל במזומן לבחירות לעיריית ירושלים. הכסף נועד לכסות את ההוצאות על פעילי השטח ביום הבחירות לראשות עיריית ירושלים ביוני 2003.

ש"ד סיפר כי יזם הפרויקט הלל צ'רני נתן צ'ק על סך 120 אלף שקל, ועוזרו מאיר רבין המיר את הצ'ק למזומן בצ'יינג' בבני ברק ומסר את הכספים במזומן. לטענת העד, בתמורה לשוחד שקיבל סייע לופוליאנסקי בקידום ההליכים לאישור תוכניות הבנייה המתוקנות של פרויקט הולילנד.

בנוסף לכך, סיפר ש"ד שנתן 40 אלף שקל לבנו של לופוליאנסקי, יצחק, עבור הכולל אותו ניהל. העד סיפר שכספי השוחד הועברו במקביל להתקדמות האישורים של פרויקט הולילנד. "נתתי את זה פחות או יותר לפי התקדמות שלבי התב"ע", אמר העד במהלך הדיון.

במהלך ישיבת הוועדה המקומית במארס 2001 המליצו לופוליאנסקי ואברהם פיינר, חבר הנהלת העירייה שאף הוא נאשם במסגרת התיק, לאשר את התוכנית. התוכנית החדשה שינתה באופן מהותי את התב"ע הקודמת. לדברי ש"ד, "היה חשוב שיהיה כל קול, כדי שהמתנגדים לא ינסו לערער". באותה התקופה נתרם לבית הכנסת ביד שרה ארון קודש בשווי 80 אלף שקל.

לדברי העד, בנוסף לכספים שהועברו לופוליאנסקי טען שצ'רני הבטיח לו גם תרומה של מיליון דולר ליד שרה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:190
קומיט וכל טופס במתנה