שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לשכת עורכי הדין צפויה לאשר: עורכי דין יופיעו בגלימות גם בערכאות נמוכות

חדשות

לשכת עורכי הדין צפויה לאשר: עורכי דין יופיעו בגלימות גם בערכאות נמוכות, צילום: צילום: יוסי זמיר
לשכת עורכי הדין צפויה לאשר: עורכי דין יופיעו בגלימות גם בערכאות נמוכות
05/07/2012, רון פז

הצעת ההחלטה מותנית באישור ועדה מיוחדת של הלשכה; המטרה: לכבד את ההליך השיפוטי ואת כבוד המקצוע * האם הגלימה מתאימה לקיץ הישראלי?

המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין החליטה אמש (ד') לאשר באופן עקרוני הצעת החלטה לפיה עורכי דין יחויבו ללבוש את גלימת עורכי הדין גם בערכאות שיפוטיות הנמוכות מבתי המשפט המחוזיים. ההצעה היא להעביר את הנושא לוועדה מיוחדת של לשכת עורכי הדין, שתנסח את הכללים הפרטניים בנושא, לרבות הוראות הלבוש בעונות השנה השונות, ואלו יובאו לדיון ולאישור המועצה הארצית בישיבתה הבאה.

במהלך הדיון הציגו חלק מחברי המועצה הארצית הסברים שונים בעד הצורך בגלימה בעת דיונים בכל בתי משפט, ולפיהם בתי משפט השלום ראויים לחיזוק ולכבוד כמו בתי המשפט המחוזיים, בין היתר לאור המגמה שלפיה יותר ויותר סמכויות מוענקות לערכאה זו. עוד נטען, כי הדבר יוסיף לכבוד המקצוע, לכבוד ההליך המשפטי ולשמירה על תרבות הדיון בבתי המשפט. מנגד נשמעו טענות שלפיהן הצורך בגלימה בעת הדיונים מיותר, בפרט לאור העובדה שמדינת ישראל בעלת אקלים חם וכי כבוד המקצוע ומעמדן של הערכאות השונות אינו תלוי לבוש עורכי הדין.

יושב ראש המועצה הארצית, עו"ד צבי פירון: "אין לי ספק כי הכללים שאותם תנסח הוועדה, ושיובאו לאישור המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין, יאזנו באופן הולם, ראוי ומידתי בין הצורך הממשי בחיזוק מעמדו של מקצוע עריכת הדין ומעמדם של בית המשפט על ערכותיהם השונות מחד, לבין הצרכים הפרקטיים של עורכי הדין בעת עבודתם מאידך, לרבות בהתחשב בקיץ החם שלנו".

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:37
קומיט וכל טופס במתנה