שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מצעד התירוצים: מה אמרו המבוקרים במבצע "מעלימים - משלמים" שנערך בצפון

חדשות

מצעד התירוצים: מה אמרו המבוקרים במבצע "מעלימים - משלמים" שנערך בצפון, צילום: צילום: iStock
מצעד התירוצים: מה אמרו המבוקרים במבצע "מעלימים - משלמים" שנערך בצפון
05/07/2012, רון פז

במשך יומיים ביצע מס הכנסה 385 ביקורות בעסקים, ונמצא כי ב-15% מהם לא נרשמו ההכנסות היומיות * 20 מיליון שקל נגבו מחייבים

385 ביקורות בעסקים וכ-20 מיליון שקל נגבו מחייבים במבצע "מעלימים - משלמים" של רשות המסים בצפון בארץ. במבצע, שנערך בשבוע שעבר במשך יומיים, לקחו חלק משרדי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין בערי הצפון.

במסגרת המבצע בוקרו עסקים מענפי התעשייה, המסחר והשירותים, בכלל זה אתרי בנייה ושווקים פתוחים. לדברי רשות המיסים, כהכנה לפעילות זו נערכו קניות מקדימות סמויות ונבחרו העסקים לביקורת - בין השאר, עסקים שנמצאו אצלם בעבר ליקויים ועסקים שנמסר לגביהם מידע מחשיד. נמצא כי ב-15% מהעסקים שבוקרו לא נרשמו ההכנסות.

"בדיוק נגמרו לי פנקסי החשבונות"

בבדיקת ניירת עסקית של קבלן ריצוף מסכנין התברר כי מזה חצי שנה הוא עוסק בתחום ללא פתיחת תיק וללא ניהול ספרים. הקבלן נחקר ע"י חוקרי מס הכנסה ומסר: "אני חדש, בודק אם כדאי לי להמשיך". גם בעל חנות לממכר פירות וירקות מטבריה, שלא רשם את המכירות ביום הביקורת, טען כי הוא חדש - "אני מזמין קופה". בחומוסייה במגדל העמק, במסעדה בנצרת עילית ובמסעדה בבית שערים לא רשמו הכנסות מטיפים של מלצרים, המשמשים לתשלום שכרם.

בנגרייה בקצרין לא נרשמה הכנסה בסך 3,400 שקל. בעל הנגרייה הסביר כי עבודת הנגרות טרם הסתיימה. בחנות לתשמישי קדושה לא נרשמו הכנסות בסך 9,050 שקל, ובעל החנות ביקש זמן לבדוק מדוע לא נרשמו ההכנסות. "בדיוק נגמרו לי פנקסי החשבונות", טען בעל דוכן למכירת כלי בית, שלא רשם את מכירותיו ביום הביקורת בסך 3,102 שקל. "רושמים בסוף היום" היתה טענתו של בעל מינימרקט בנצרת ובעל דוכן למכירת תבלינים, שלא רשמו את מכירות יום הביקורת.

במקביל לפעילות הביקורת בעסקים, בוצעה פעילות גבייה במשרדים במהלכה נגבו כ-20 מיליון שקל מחייבי מס וכן נערכה פעילות חקירתית ממוקדת, במהלכה נחקרו 228 סרבני הגשת דוחות והעברת ניכויים, למעלה מ-80% מהם הסירו את מחדליהם.

במרוצת הרבעון השני ביצעה היחידה הארצית לאכיפת הגבייה, בשיתוף עם משרדי מס הכנסה ומסמ"ק בצפון, פעילות גבייה ואכיפה במסגרתה נתפסו 86 כלי רכב, עוקל ציוד ב-20 עסקים ונגבו כ-18 מיליון שקל מחייבים. עדיין מדובר, ככל הנראה, בטיפה בים.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:49
קומיט וכל טופס במתנה