שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שני מאסרי עולם לרוצח של שני חסרי בית ומאות חתולי רחוב

חדשות

שני מאסרי עולם לרוצח של שני חסרי בית ומאות חתולי רחוב, צילום: צילום: זיו קורן
שני מאסרי עולם לרוצח של שני חסרי בית ומאות חתולי רחוב
03/07/2012, עו"ד אנה נודל

ביהמ"ש: את מסע התקיפות והרציחות של קורבנותיו ההולכים על שניים פתח הנאשם רק לאחר שלא ידע שובע מרצח והתעללות בהולכים על ארבע

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר שני מאסרי עולם על רוסטיסלב בוגוסלבסקי בן ה-23. בוגוסלבסקי, תושב פתח תקוה, הורשע ברצח שני חסרי בית, תקיפה של חסר בית אחר והריגתם של מאות חתולי רחוב. במקרר בביתו נמצאו חלקים מגופות של חתולים אותם שחט. לאחר מעצרו הוא סיפר על שנאתו לחתולי רחוב וטען שבעצם ביצע את העבודה של העירייה.

בשנת 2007 הצעיר רצח בדקירות סכין שני חסרי בית: ולדימיר ופרב בן ה-68 וניקולאי ריאבצבסקי בן ה-51. בגזר הדין כתב השופט שאול שוחט: "את מסע התקיפות והרציחות של קורבנותיו ההולכים על שניים פתח הנאשם רק לאחר שלא ידע שובע מרצח והתעללות בהולכים על ארבע".

בוגוסלבסקי הודה בביצוע המעשים שיוחסו לו, ובית המשפט הרשיע אותו בשנת 2010 בשתי עבירות רצח, חבלה בנסיבות מחמירות והתעללות בבעלי חיים.

בהכרעת הדין כתבו השופטים שרה דותן, דליה גנות ושאול שוחט, כי תפקידו של שופט במשפט פלילי הינו לתור אחר ספק סביר, אך במקרה הזה לא היה ספק סביר באף אחת מהעבירות שיוחסו לו. עורך דינו של הנאשם, עו"ד דניאל חקלאי, ביקש לא לגזור את עונשו בסמוך להרשעתו, כדי שבוגוסלבסקי יוכל לעבור בדיקה פסיכיאטרית.

לאחר שנתיים, גזר בית המשפט על בוגוסלבסקי שני מאסרי עולם על רצח שני חסרי הבית, כאשר העונשים ירוצו במצטבר. על ניסיון רצח חסר בית נוסף הוא נידון לעשר שנות מאסר, מחציתן במצטבר ומחציתן בחופף לעונשי מאסר העולם. על רצח מאות החתולים הוא נידון לשנתיים מאסר בפועל, שירוצו בחופף לעונש המאסר על תקיפה של חסר בית שלישי.

אלה לא היו העבירות הראשונות של בוגוסלבסקי, בגיל 14 הוא הורשע בבית המשפט לנוער בהיזק לבית כנסת ותקיפה של נערים חרדים. בית המשפט גזר עליו עונש מאסר אותו ריצה בכלא לקטינים.

(תפ"ח 1064/07)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:77
קומיט וכל טופס במתנה