שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בכיר מע"מ שהורשע קיבל גזר דין מקל - כי שותפיו לא הועמדו לדין פלילי

חדשות

בכיר מע"מ שהורשע קיבל גזר דין מקל - כי שותפיו לא הועמדו לדין פלילי, צילום: צילום: אתר הרשות השופטת
בכיר מע"מ שהורשע קיבל גזר דין מקל - כי שותפיו לא הועמדו לדין פלילי
03/07/2012, עו"ד אנה נודל

ביהמ"ש הקל בעונשו של שוקי משעול, לשעבר ממונה על משרדי מע"מ בתל אביב, בשל "הפער שנוצר בין הנאשם לבין המעורבים האחרים שנזכרו בכתב האישום"

בית משפט השלום בתל אביב גזר אתמול (ב') חמישה חודשי עבודות שירות וקנס של 20 אלף שקל על בכיר במע"מ לשעבר, שהדליף מידע חסוי על נישומים.

שוקי משעול, שהיה ממונה על משרדי מע"מ 1 ו-2 בתל אביב, העביר מידע על נישומים לידידיו, גבי אפללו ועו"ד שמואל קליין. בית המשפט הרשיע אותו בעבירות של הפרת הסודיות לפי חוק המע"מ, הפרת אמונים ופגיעה בפרטיות.

בנוסף לכך, הוא הורשע בקבלת 500 שקל במרמה על חשבון פוליסת ביטוח הרכב שלו. משעול ביקש לקבל מהמדינה החזר הוצאות ביטוח מקיף לרכבו הפרטי. בעזרת סוכן הביטוח ליאור אסולין הוא הגיש פוליסות ביטוח כוזבות שכללו סכומי ביטוח מוגדלים. השופטת דניאלה שריזלי כתבה בפסק דינה: "במעשיו פגע הנאשם בקופה הציבורית, אולם הפגיעה הקשה יותר היא באמון בטוהר המידות של עובדי ציבור, ובהתנהגות הערכית המצופה מהם. הנאשם מוכן היה לפעול בדרכי רמייה עקלקלות גם כשהתמורה שהוא מצפה לה היא פעוטה".

השופטת קבעה כי העונש הראוי לעבירות בהן הורשע משעול הינו 7 עד 24 חודשי מאסר בפועל. "מחומרת העבירות ומחומרת הנסיבות הקשורות בביצוען, ובהתחשב במדיניות הענישה המקובלת, ראוי היה לגזור על הנאשם עונש במקטע העליון של מתחם הענישה אותו תחמתי", כתבה השופטת. יחד עם זאת, היא החליטה להקל בעונשו של הנאשם.

"השיקול העיקרי שהנחה אותי בכך הוא הפער שנוצר בין הנאשם לבין המעורבים האחרים שנזכרו בכתב האישום ובמהלך המשפט, וכוונתי לעו"ד קליין, לגבי אפללו ולליאור אסולין.

"בהימנעותה מהעמדת המעורבים לדין פלילי, פטרה אותם המאשימה מהכתמה בכתם פלילי. בכך נוצר פער ניכר, בלתי סביר, בין הנאשם לבין שותפיו, ומי שלכאורה קשרו עמו קשר פלילי. דרישת המאשימה לגזור על הנאשם עונש מאסר בפועל העצימה את הפער בין הנאשם לבין המעורבים האחרים בפרשה. התרופה הנאותה לגישור בפער זה שבין הנאשם לבין שותפיו היא בקביעת עונש מתון, החורג מטה ממתחם הענישה שקבעתי", קבעה השופטת.

(ת"פ 2928-06)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:8
קומיט וכל טופס במתנה