שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ועדת הכלכלה: קנס של עד 50 אלף שקל על כל הפרה של חוק הגנת הצרכן

חדשות

ועדת הכלכלה: קנס של עד 50 אלף שקל על כל הפרה של חוק הגנת הצרכן, צילום: צילום: ד"ר אבישי טייכר
ועדת הכלכלה: קנס של עד 50 אלף שקל על כל הפרה של חוק הגנת הצרכן
02/07/2012, עו"ד אנה נודל

נציגי רשתות השיווק: נספוג קנסות של מיליונים בגלל "טעויות טכניות"; ח"כ יואל חסון: הבאתם את הרגולציה על עצמכם כי התנהגתם בשוק פרוע

ועדת הכלכלה של הכנסת המשיכה היום (ב') להכין לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתיקון חוק הגנת הצרכן. ההצעה נועדה להרחיב את סמכויות הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן במשרד התמ"ת, להעניק לרשות סמכויות אכיפה ופיקוח וסמכויות להטיל עיצומים כספיים על מי שיפר את החוק.

במהלך הדיון היום אישרה הוועדה סעיפים הנוגעים לעיצומים הכספיים שיוטלו על מפרי החוק. נקבע, כי העיצום הכספי על עבירות הליבה החמורות יעמוד על 50 אלף שקל לתאגיד ו-35 אלף שקל לבעל עסק יחיד. העיצום על העבירות החמורות פחות יעמוד על 25 אלף שקל לתאגיד ו-10,000 שקל לבעל עסק יחיד.

עו"ד שוש רבינוביץ' מאיגוד לשכות המסחר אמרה במהלך הדיון, כי צריך פרופורציה בין ההפרה לסכום העיצום. היועצת המשפטית של מגה, עירית פיליפ, טענה כי החוק דווקא חושף את העסקים הגדולים לסיכון גדול יותר, שכן הם מנהלים סניפים רבים. היועץ המשפטי של שופרסל הוסיף כי הרשתות הגדולות לא יוכלו להימנע מטעויות.

ח"כ יואל חסון, שמילא את מקומו של היו"ר כרמל שאמה-הכהן, הגיב לטענות ואמר לנציגי הרשתות הגדולות: "אתם מעסיקים את טובי רואי החשבון ועורכי הדין כדי לא לשלם שקל אחד יותר ממה שאתכם צריכים למס הכנסה למשל, ואתם מאוד יעילים בעולם הזה – עכשיו מבקשים מכם להיות יעילים גם בהתנהלות מול הצרכנים".

עוד אישרה הוועדה כי הפרות חוזרות ונמשכות של החוק יובילו להגדלת סכומי העיצום. במקרה של הפרה נמשכת יתווסף לעיצום סך של 25% מהעיצום על כל יום הפרה. כמו כן, קיבלה הוועדה את עמדת ח"כ חסון כי העיצום על הפרה חוזרת, שבוצעה בתקופה של עד שנתיים לאחר ההפרה הראשונה, יעמוד על 50% מעל לסכום על ההפרה הראשונה.

נציגי רשתות השיווק טענו כי לא יצליחו למנוע את הטעויות החוזרות, במיוחד במקרים של פער בין המחיר על המוצר במדף למחיר בקופה, וכי הרשתות יספגו עיצומים במיליוני שקלים. ח"כ חסון הגיב ואמר כי "פער מדף-קופה הוא לא גזירת גורל – תצטרכו להשתפר מאוד, אבל אתם תתגברו על זה. הבעיה שלי היא שהלקוח משלם על הטעויות שלכם. אתם הבאתם את הרגולציה על עצמכם כי התנהגתם בשוק פרוע".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:96
קומיט וכל טופס במתנה