שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > את זה היא לא צפתה: "מתקשרת" נאשמת בהעלמת הכנסות של כמיליון שקל

חדשות

את זה היא לא צפתה: "מתקשרת" נאשמת בהעלמת הכנסות של כמיליון שקל, צילום: צילום: איי סטוק
את זה היא לא צפתה: "מתקשרת" נאשמת בהעלמת הכנסות של כמיליון שקל
02/07/2012, רון פז

בעל מזנון הפעיל עסק לא חוקי לניכיון שיקים והלוואות בריבית – גלגל לפי החשד סכום של כ-8 מיליון שקל

כתב אישום הוגש לאחרונה לבית משפט השלום בתל אביב נגד המתקשרת אירית פז מתל אביב, בגין השמטת הכנסות בסך של 934 אלף שקל.

כמצוין בכתב האישום, הנאשמת ניהלה בשנים 2008-2009 עסק בשם "קבוצת ליז הדרכה ייעוץ וטיפול", שעסק באימון אישי, הדרכה וזוגיות, בין היתר ע"י תקשור והילינג, והיא הפיקה הכנסות בסך של לפחות 1.1 מיליון שקל מעיסוקה זה. אולם, היא לא הודיעה למס הכנסה על תחילת עיסוקה, לא ניהלה ספרים כנדרש ולא תיעדה את מלוא הכנסותיה.

לפי כתב האישום, שהוגש ע"י פרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) בעקבות חקירה של פקיד שומה חקירות מרכז, השמיטה הנאשמת מהדו"חות שהגישה לשנים 2008-2009 הכנסות בסך של לפחות 934 אלף שקל.

עמלה על ניכיון שקים: 5% לחודש

שי ששון, בן 35 מאור יהודה, בעל עסק למכירת כריכים ושתייה קלה במזנון בשם "טעים לי", נאשם כי לא הודיע לרשות המסים על עיסוקו הנוסף בניכיון שיקים ומתן הלוואות בריבית, לא נרשם כנותן שירותי מטבע, לא ניהל פנקסים ולא דיווח על מחזור הכנסות של 8 מיליון שקל לפחות מעיסוק זה.

החקירה התנהלה ביחידת יהלום, וכתב האישום הוגש ע"י עו"ד רחל גור אריה, מנהלת מחלקה מחוזית בפרקליטות מיסוי וכלכלה. מכתב האישום עולה כי בשנים 2006-2011 ניהל הנאשם, בנוסף לעיסוקו המוצהר, עסק לניכיון שיקים ומתן הלוואות בריבית, גבה בגין ניכיון שיקים עמלה של 5% לחודש, הפקיד בחשבונות הבנק שלו סכומים שהתקבלו מעיסוק זה וכן פרט שיקים שקיבל אצל נותני שירותי מטבע שונים בסכום של כ-8 מיליון שקל. בגין סכומים אלה הפיק הנאשם הכנסות בסכום לא ידוע, שלהערכת חוקרי המס אינו נופל מ-400 אלף שקל.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:106
קומיט וכל טופס במתנה