שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביהמ"ש: מכירת רשת ג'אמפ למשביר לצרכן - "הסכם תפור" שלא בתום לב

חדשות

ביהמ"ש: מכירת רשת ג'אמפ למשביר לצרכן - "הסכם תפור" שלא בתום לב, צילום: צילום: שי ויליץ
ביהמ"ש: מכירת רשת ג'אמפ למשביר לצרכן - "הסכם תפור" שלא בתום לב
01/07/2012, עו"ד אנה נודל

מייסד רשת ג'אמפ, מנחם קופיץ, חויב לפצות את איש העסקים אבי מלכה במיליון שקל; נקבע כי רכישת המניות ע"י המשביר הייתה למעשה מימוש זכות הסירוב

בית משפט השלום בתל אביב חייב ביום חמישי את איש העסקים מנחם קופיץ, ממייסדי רשת ג'אמפ ומבעליה לשעבר, לשלם לאיש העסקים אבי מלכה (בתמונה), מבעלי קבוצת ריטייל ישראל, כמיליון שקלים.

בשנת 2008 נחתם הסכם בין מלכה לקופיץ, במסגרתו נמכרו מחצית ממניות רשת ג'אמפ למלכה,  תמורת 11 מיליון שקל. למשביר לצרכן, הבעלים של המחצית השנייה של המניות, הייתה זכות סירוב ראשונה. הצדדים קבעו שבמקרה והמשביר יממש את זכות הסירוב ישולם למלכה פיצוי של 750 אלף שקל. לאחר חתימת ההסכם עם מלכה, התקשר קופיץ בהסכם עם המשביר לצרכן, בו החברה רכשה 50% ממניות ג'אמפ ובכך הפכה לבעלים היחידה של ג'אמפ.

מלכה פנה אל מנחם קופיץ לתשלום 750 אלף שקל כמוסכם, אולם הוא התחמק בשלל טענות. קופיץ טען, בין היתר, כי לא הופעלה זכות הסירוב על ידי המשביר, כי ההסכם בינו לבין מלכה לא נכנס לתוקף וכי ההסכם האמור הופר על ידי מלכה ובוטל בהסכמה הדדית של הצדדים.

בפסק הדין דחה בית המשפט את טענותיו של קופיץ וקבע, כי למרות הניסיונות של קופיץ והמשביר שלא לנקוב בביטוי המפורש של מימוש זכות סירוב ראשונה, רכישת המניות על ידי המשביר הייתה למעשה מימוש של זכות הסירוב באופן שמקנה למלכה את הזכות לפיצוי, כפי שהוסכם בינו לבין קופיץ.

השופטת חנה פלינר כתבה בפסק דינה: "הגעתי לכלל מסקנה שהמשביר והנתבע, במודע, בחרו ב"מסלול עוקף פיצוי". כשדבר זה נעשה במודע, תוך "תפירת הסכם", יש לראות בכך חוסר תום לב בקיום ההסכם מצידו של הנתבע". השופטת חייבה את קופיץ לשלם למלכה את מלוא הסכום, כולל הפרשי ריבית והצמדה.

לדברי עו"ד עודד שטייף, שייצג את מלכה: "מדובר בפסיקה אמיצה המוכיחה שוב את שאמרו מזמן: שאפשר לנסות לרמות חלק מהאנשים חלק מהזמן, אבל אי אפשר לרמות את כולם כול הזמן".

(8498-01-10).

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:97
קומיט וכל טופס במתנה