שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כך תחסכו בתשלום הארנונה

חדשות

כך תחסכו בתשלום הארנונה, צילום: צילום: יח"צ
כך תחסכו בתשלום הארנונה
28/06/2012, עו"ד עדי מוסקוביץ

כך תחסכו בתשלום הארנונה הנכס שלכם עומד ריק?

מגיע לכם פטור או הנחה בארנונה. מה אומר החוק על הקלות בתשלומים לעיריות ולרשויות.

הנכס שלכם עומד ריק?

מגיע לכם פטור אם הנכס שלכם עומד ריק, תוכלו לקבל פטור מארנונה למשך חצי שנה. אבל שימו לב, הדירה צריכה להיות ריקה מכל חפץ, כך שאי אפשר לנסוע לחו"ל לכמה חודשים ולבקש את הפטור. יש לזכור כי מדובר בהטבה חד-פעמית לכל התקופה בה הבעלים מחזיק בנכס.

שיפצתם את הדירה?

אולי מגיע לכם פטור מארנונה במידה וכמו רבים אחרים, בחרתם לשפץ את הדירה ולא לרכוש חדשה, מגיע לכם פטור מתשלום ארנונה למשך תקופת השיפוץ ובלבד כי יידעתם את הרשות מהיום הראשון בו השיפוץ התחיל. לא פעם, טוענות הרשויות שלל טענות בכדי לשלול את זכאות המשפצים, אך בתי המשפט נוטים לזכות את בעלי הדירות בפטור.

העירייה שינתה על דעת עצמה את שיטת החיוב?

זה לא חוקי לרשות המקומית אסור לשנות את שיטת החיוב באופן עצמאי, אלא כאשר מדובר בהתאמת החיוב ללשון מפורשת של צו הארנונה של הרשות. בדקו אם אתם נכללים ברשימת הזכאים לפטור או הנחה כניסה לאתר של משרד הפנים יכולה לחסוך לכם כסף רב במידה ואתם נכללים תחת הקטגוריה של זכאים לפטור או להנחה בארנונה. בין הזכאים: אמהות ואבות חד-הוריים, חיילי שירות סדיר, בנות שירות לאומי, בעלי נכויות ומוגבלויות, אזרחים ותיקים, זכאים להבטחת הכנסה ולקצבאות ביטוח לאומי, נכי צה"ל, עיוורים, עולים חדשים.יש לזכור כי אין מדובר בפטור מלא אם כי בהנחה שניתנת עד לשטח מסוים של הדירה.

העירייה חייבה אתכם רטרואקטיבית?

לא בטוח שזה חוקי העירייה מדדה את הנכס שלכם והחליטה לחייב אתכם רטרואקטיבית לאחור - זה לא חוקי, אלא אם בניתם ללא היתר או שהסתרתם נתונים מהעירייה. לכל היותר, העירייה רשאית להגדיל את החיוב ממועד ההגדלה ואילך. שלמו את חשבון הארנונה מראש תשלום חשבון הארנונה מראש עשוי להביא להנחה מסוימת בארנונה. אבל, הדבר תלוי כמובן ביתר ההתחייבויות הכספיות שלכם. חיוב הארנונה נעשה בהתאם לחלוקה לאזורים בדקו את החשבון - ייתכן ונפלה טעות ומחייבים אתכם בהתאם לתעריף גבוה מזה שאתם צריכים לשלם בהתאם למיקום הנכס. הדבר נכון בעיקר כאשר מדובר בגבול שבין שני אזורי מס. אל תאחרו בתשלומים הריבית שמתווספת על איחור בתשלום הינה בשיעור של כ-0.75% לחודש. מדובר בריבית שמצטברת מידי חודש בהתאם לגובה החוב, ומגיעה בחישוב שנתי של למעלה מ-9%. הכותבת היא עו"ד ממשרד פלג-כהן-דויטש-מוסקוביץ, המומחה בחיובי רשויות, ארנונה והיטלים.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:3
קומיט וכל טופס במתנה