שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > תוכנות ריגול שמטרתן גניבת מידע או חדירה לפרטיות ייאסרו בחוק

חדשות

תוכנות ריגול שמטרתן גניבת מידע או חדירה לפרטיות ייאסרו בחוק, צילום:  צילום: אבי אוחיון, לע"מ
תוכנות ריגול שמטרתן גניבת מידע או חדירה לפרטיות ייאסרו בחוק
27/06/2012, מערכת תקדין

הצעת חוק "הסוס הטרויאני" אושרה היום לקריאה שנייה ושלישית; עונש מאסר של 3 עד 5 שנים לעובר על הוראות החוק

ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת אישרה היום (ד') לקריאה שנייה ושלישית תיקון לחוק המחשבים. הצעת החוק קובעת עד 3 עד 5 שנות מאסר לאדם שיערוך או יפיץ תוכנות שמטרתם גניבת מידע או חדירה לפרטיות.

החוק הקיים אוסר עריכת או החדרת תוכנות מחשב שמטרתן גרימת נזק או שיבוש למחשב או למידע האגור בו. החוק לא כולל הפעלת תוכנת ריגול המכונה "סוס טרויאני".

הצעת החוק מבקשת להרחיב את האיסור בחוק לעריכת והפצת תוכנת מחשב שנועדה להעביר מידע הקיים במחשב אחד למחשב אחר ללא רשות. בנוסף, ההצעה אוסרת עריכה או הפצת תוכנה שמטרתה האזנת סתר או פגיעה בפרטיות.

עוד קובעת הצעת החוק, כי יאסר  לערוך ולהפיץ תוכנות משבשות וכן תוכנות העלולות לגרום למחיקת, שיבוש או שינוי מידע הקיים במחשב, או גרימת פעולה שתוצאתה יצירת מידע כוזב.

תיקון נוסף שהוכנס לחוק נועד לאפשר למדינת ישראל להצטרף לאמנת בודפשט, אמנת מועצת אירופה בדבר פשעי מחשב. התיקון יאסור הפצת סיסמה או קוד גישה למחשב, לתוכנה או לאתר שהגישה אליהם מותנית בתשלום או באמצעות סיסמה אישית.

החוק לא יאסור עריכת תוכנה שנועדה לבחינת עמידותו של אתר אינטרנט או תוכנת מחשב בפני פריצת האקרים.

ח"כ רוחמה אברהם בלילא, אשר יזמה את הצעת החוק, אמרה בדיון: "הגיע הזמן לעשות סוף להשתוללות הקיימת בענף המחשבים ולאסור בחוק גניבת מידע באמצעות מחשבים. אני שמחה שניתן מענה הולם להגנת הפרטיות ולהגנה על מידע ממוחשב בעידן של התפתחות טכנולוגית".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:232
קומיט וכל טופס במתנה