שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > חוק הארכת מועד הגשת דוחות מבקר אושר בקריאה שלישית

חדשות

חוק הארכת מועד הגשת דוחות מבקר אושר בקריאה שלישית, צילום: צילום: בוצ'צ'ו
חוק הארכת מועד הגשת דוחות מבקר אושר בקריאה שלישית
27/06/2012, רון פז

המבקר יוכל לפרסם דו"חות עד תום 3 חודשים מסיום כהונתו; על הכוונת של המבקר היוצא לינדנשטראוס: דו"ח פרשת מסמך הרפז

מליאת הכנסת אישרה אמש (ג') את הצעת חוק "הארכת מועד הגשת דו"חות מבקר המדינה" בקריאה שנייה ושלישית, לאחר שאושרה בוועדה לביקורת המדינה כמה שעות לפני כן ברוב גדול. בהתאם לחוק החדש, יוכל מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, שכהונתו תסתיים בסוף החודש, להגיש דו"חות סופיים עד סוף ספטמבר - שלושה חודשים אחרי תום כהונתו.

בדו"ח העיקרי שצפוי לינדנשטראוס להגיש במהלך אורכה זו נוגע לפרשת מסמך הרפז, שהשליכה על מינוי הרמטכ"ל והעכירה את יחסי צמרת הצבא.

במהלך הדיון המוקדם אמר יו"ר הוועדה, ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי), כי "החוק עבר אתמול בקריאה ראשונה ע"י 25 ח"כים כמעט מכל הסיעות. המבקר הנכנס הוא זה שיקבע אלו אמצעים יוקצו למבקר היוצא לצורך כתיבת הדו"חות הנותרים, והכל ייעשה בהבנה. לאור בקשת משרד המשפטים – נשקול לתקן גם את חוק יסוד: מבקר המדינה, כדי שאפשרות הגשת הדו"חות גם לאחר סיום הכהונה – תובא גם בו".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:148
קומיט וכל טופס במתנה