שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בקרוב: סוף למנוי השנתי בחדר כושר – תמורת דמי ביטול של 100 שקל

חדשות

בקרוב: סוף למנוי השנתי בחדר כושר – תמורת דמי ביטול של 100 שקל, צילום: צילום: הנרי טרוטר
בקרוב: סוף למנוי השנתי בחדר כושר – תמורת דמי ביטול של 100 שקל
25/06/2012, עו"ד אנה נודל

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה הצעת חוק שתאפשר למתעמלים במכוני כושר לבטל מנוי בכל עת שירצו; משרד האוצר: הצעת החוק תגרום לעלייה במחירי המנוי

המועצה לצרכנות מקבלת מדי שנה תלונות רבות של צרכנים נגד מכוני הכושר שלא מאפשרים לבטל את המנוי. בחלק מהמקרים מכוני הכושר מסרבים לבטל את המנוי ולהחזיר את הכספים גם כשנבצר מהלקוח להשתמש במתקני המכון בשל סיבות רפואיות.

המצב הזה עומד להשתנות בעתיד הקרוב. הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון מס' 36) (ביטול עסקה לתקופה קצובה). בהתאם להצעת החוק, ייאסר על עוסק להתנות התקשרות בעסקה עם צרכן בכך שהעסקה תהיה "עסקה לתקופה קצובה". במסגרת הצעת החוק, הצרכן יהיה רשאי לבטל עסקה לתקופה קצובה לפני תום התקופה באמצעות התראה של חודש מראש. המנויים יצטרכו לשלם דמי ביטול של 5% מסכום העסקה הכוללת או 100 שקלים, לפי הנמוך מביניהם. לפי הצעת החוק, אם הלקוח עשה שימוש חלקי יהיה עליו לשלם את החלק היחסי מהתמורה שהוסכם עליה, כמתבקש.

בעת הכנת הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית, תדון ועדת הכלכלה של הכנסת בסוגי עסקאות נוספים שייכנסו למסגרת החוק ובהם מועדוני ספורט, בריכות שחייה, תיאטראות, חוגים וספקי מים מינרליים ומטהרי מים.  
משרד האוצר מתנגד להצעת החוק בטענה שהוא יוביל לעליית מחירים. "במכוני כושר אין כשל שוק ויש תחרות, לכן יש היגיון במתן הנחה למי שמתחייב לתקופה ארוכה, אך אם אפשר לבטל את המינוי בכל רגע - זה מייתר את ההנחה", אמר בדיון על הצעת החוק נציג משרד האוצר, נועם שטרן.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:154
קומיט וכל טופס במתנה