שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מחר: כתב אישום חמור נגד מנהל ההשקעות ערן מזרחי

חדשות

מחר: כתב אישום חמור נגד מנהל ההשקעות ערן מזרחי, צילום: צילום: iStock
מחר: כתב אישום חמור נגד מנהל ההשקעות ערן מזרחי
24/06/2012, עו"ד אנה נודל

יואשם במרמה בהיקף של 48 מיליון שקל ובהלבנת הון; כונסי הנכסים: "אביו של מזרחי פועל למימוש והברחת נכסים מנושיו"

הפרקליטות עומדת להגיש מחר (ב') כתב אישום כנגד ערן מזרחי, מנהל ההשקעות מסביון החשוד בהונאה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. מזרחי יואשם בגניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון.

במסגרת הדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב ציין השופט אביחי דורון, כי "מדובר במרמה בהיקפים של כ-48 מיליון שקל. חלק מרכזי מהבעיה מצוי בשאלה היכן נמצא כל רכושו של מזרחי".

מזרחי נעצר לפני שלושה שבועות לאחר שהסגיר את עצמו למפלג ההונאה של מחוז תל אביב. במהלך השנים האחרונות הוא הצליח לשכנע עשרות אנשים להשקיע באמצעותו את כספם. הוא קיבל לידיו עשרות מיליוני שקלים אותם התחייב להשקיע בשוק המט"ח. מזרחי הבטיח ללקוחותיו תשואות גבוהות ושלח להם דו"חות כוזבים עם פירוט הרווחים. לפי החשדות הוא הפסיד חלק מהכספים ובחלק אחר עשה שימוש לצרכיו הפרטיים ורכש נכסים, מכוניות, מימן נסיעות משפחתיות לחו"ל וכדומה.

לאחר מעצרו של מזרחי, השופט איתן אורנשטיין מינה כונסי נכסים זמניים לנכסיו, עו"ד איתן ארז ורו"ח דוד הלדנברג. כונסי הנכסים איתרו עד כה מספר נכסים, ביניהם משרד ברמת גן, דירה ביהוד, רכבים וסוסים. כונסי הנכסים ציינו בדו"ח הראשון שהגישו כי אביו של החשוד - יוסף מזרחי, מנסה לשבש את הליך כינוס הנכסים. "אביו של מזרחי פעל ועודנו פועל למימוש והברחת נכסים מנושיו של בנו באופן אקטיבי, כפי שעשה עם משרד ברמת גן ועם רכב מסוג מרצדס אשר בוצע ניסיון להעביר בו את הבעלות בזריזות", כתבו כונסי הנכסים בדו"ח.  

לדברי עו"ד שלוה פוטשניק, המייצגת את ערן ויוסף מזרחי בהליך האזרחי, המשרד שמופיע בדו"ח של כונסי הנכסים כנכס של החשוד שייך בעצם לאביו.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:205
קומיט וכל טופס במתנה