שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > תיקון לחוק הגנת הצרכן: סמכויות אכיפה גם לעוולות צרכניות

חדשות

תיקון לחוק הגנת הצרכן: סמכויות אכיפה גם לעוולות צרכניות, צילום: צילום: ד"ר אבישי טייכר
תיקון לחוק הגנת הצרכן: סמכויות אכיפה גם לעוולות צרכניות
21/06/2012, עו"ד אנה נודל

לפי הצעת החוק שעברה כבר בקריאה ראשונה, סמכות האכיפה של משרד התמ"ת תורחב מפלילית לאזרחית – יוכל להטיל עיצום כספי גם על הפרות חוק הגנת הצרכן

ועדת הכלכלה של הכנסת תדון בשבוע הבא (ב') בגיבוש הצעה לתיקון והרחבת חוק הגנת הצרכן, שעבר בקריאה ראשונה במושב החורף של הכנסת. ההצעה נועדה להרחיב את סמכויות הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן במשרד התמ"ת, להעניק לרשות סמכויות אכיפה ופיקוח וסמכויות להטיל עיצומים כספיים על מי שיפר את החוק.

בישיבתה הקודמת התמקדה הוועדה במה שמכונה "לקוחות שבויים". הדוגמה שהובאה לצורך העניין בפני הוועדה היא של לקוחות בתי הקולנוע, שבחלק מהמקרים אינם מורשים להכניס לאולמות מזון ומשקאות שלא נרכשו במזנון המקומי היקר. לפי הצעת החוק המתגבשת, בתי הקולנוע לא יוכלו עוד לאסור הכנסת מזון ומשקאות מבחוץ.

עניין מהותי נוסף קשור בסמכויות האכיפה. לדברי הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן במשרד התמ"ת, עו"ד תמר פינקוס, כיום יש שני סוגי הפרות חוק, אזרחית ופלילית, והממונה יכולה להתערב רק במקרים של עבירות פליליות. "במקרה של הפרה אזרחית אין לממונה אפשרות להתערב והתוצאה היא תביעות בבתי דין לתביעות קטנות, או צרכנים שנופלים בין הכיסאות. התיקון יאפשר לממונה להטיל עיצום כספי גם על הפרות חוק הגנת הצרכן שאינן פליליות אלא עוולות צרכניות", הסבירה הממונה פינקוס.

לדבריה, "החוק יצור מהפכה מבחינת יכולות האכיפה ומטרתו היא רווחת הצרכן. התיקון ימנע עבירות מאסיביות שגורמות לפגיעה בצרכנים ולהפסד של מיליוני שקלים למשק ולכלכלה, ולכן יש חשיבות גדולה בקידומו".

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:231
קומיט וכל טופס במתנה