שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > די עם המלל: העליון הורה לקצר את אורך הערעור בחצי

חדשות

די עם המלל: העליון הורה לקצר את אורך הערעור בחצי, צילום: צילום: iStock
די עם המלל: העליון הורה לקצר את אורך הערעור בחצי
20/06/2012, עו"ד אנה נודל

המערער הגיש כתב ערעור באורך 44 עמודים; רשם ביהמ"ש העליון קבע שהיקף הערעור "אינו עולה בקנה אחד עם דרישת התמציתיות, יעילות דיונית ושוויון בין הצדדים"

מסר חד לעורכי הדין: לא להאריך יותר מדי בכתבי הטענות. רשם בית המשפט העליון גיא שני קיבל את בקשת המשיבים להורות למערער לקצר את כתב הערעור מטעמו.

המשיבים טענו שהיקף הערעור שהגיש עו"ד משה טייטלבאם נגד חברת סקאליום ולילי הבר יוצא מכל פרופורציה. הרשם קיבל את הטענה וקבע, כי "הודעת הערעור משתרעת על 44 עמודים, באופן שאינו עולה בקנה אחד עם דרישת התמציתיות ועם האינטרסים בדבר יעילות דיונית ושוויון בין הצדדים".

יצוין כי הפרק שכותרתו "נימוקי הערעור" אורכו למעלה מ-20 עמודים, וקודם לו פרק נוסף המשתרע על כ-20 עמודים, אשר כותרתו "מהות העניין – כללי". הרשם חייב את המערער להגיש הודעת ערעור מתוקנת בהיקף של עד 20 עמודים, ונתן הוראות מפורשות בעניין הגופן, גודל האותיות, רווח בין השורות ומרווח בין האותיות.

הרשם ביסס את החלטתו על תקנה 414 לתקנות סדר הדין האזרחי, לפיה "כתב הערעור יפרט בצורה תמציתית את נימוקי ההתנגדות להחלטה שעליה מערערים, שלא על דרך הוויכוח או הסיפור". בפסק דינו הסביר גיא שני שבית המשפט "ככלל אינו משמש "עורך על" של כתבי הטענות. עם זאת, זכות הטיעון של בעלי הדין אינה בלתי מוגבלת ויש לאזנה אל מול אינטרסים חשובים אחרים ובהם: זכותו של בעל-הדין שכנגד להבין את גדר המחלוקת ואת הטיעונים שמפניהם עליו להתגונן; האינטרס בקיום שוויון דיוני ומהותי בין בעלי הדין, והאינטרס בדבר ניהולו היעיל של ההליך המשפטי.

הרשם חייב את המערער לשאת בשכר טרחת עורך הדין של המשיב, בגין הבקשה, בסך אלף שקלים. (ע"א 2043/12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:169
קומיט וכל טופס במתנה