שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > 20 בתי דין מנהליים שידונו בגירוש מסתננים יוקמו מתוקף חוק חדש

חדשות

20 בתי דין מנהליים שידונו בגירוש מסתננים יוקמו מתוקף חוק חדש, צילום: צילום: רון פז
20 בתי דין מנהליים שידונו בגירוש מסתננים יוקמו מתוקף חוק חדש
18/06/2012, רון פז

הצעת החוק הקובעת את סדרי הדין בעבודת בתי הדין המנהליים אושרה לקריאה שנייה ושלישית בכנסת; החוק הקיים מסמיך את הדיינים לקבוע את סדרי הדין בעצמם

צעד אופרטיבי נוסף בניסיון הממשלה להקטין את מספר מהגרי העבודה שהסתננו לישראל בשנים האחרונות. ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת אישרה היום (ב') לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק בתי דין מנהליים(*), הקובעת את סדרי הדין של בתי דין הדנים במעצר ובגירוש של שוהים בלתי חוקיים בארץ.

דייני בתי הדין המנהליים הדנים כיום בשוהים הבלתי חוקיים המובאים בפניהם לצורך דיון במעצרם או בגרושם מהארץ, פועלים מתוקף פרק בית דין למשמורת שבחוק הכניסה לישראל. אולם סדרי הדין והמנהל לא הוסדרו בחוק. כך למשל, החוק הקיים מסמיך את הדיינים לקבוע את סדרי הדין בעצמם, ואין מבנה היררכי מסודר של בתי הדין.

נציג משרד המשפטים, עו"ד דין ליבנה, אמר בוועדה כי המדינה מבקשת להחיל את הוראות בתי הדין המנהליים בשינויים המחויבים על חוק בתי הדין לביקורת משמורת. החוק וההליך הנוכחיים אינם מותאמים לסדרי הגודל של מספר המסתננים השוהים כעת בארץ, המוערך ב-60 אלף.

הצעת החוק קובעת כי דיין יהיה עובד מדינה בעל כשירות לכהן כשופט שלום הבקיא בדיני הכניסה לישראל והיציאה ממנה. הדיינים ימונו ע"י היועץ המשפטי לממשלה לכהונה בת 5 שנים, ויהיו כפופים לדין המשמעתי של שירות המדינה ולא לדין המשמעתי של השופטים. בדיון נודע, כי משרד הפנים מתכוון להקים כ-20 בתי דיון מנהליים שידונו את השוהים הבלתי חוקיים.

שוהה בלתי חוקי יובא בפני בית הדין תוך 96 שעות מרגע מעצרו. בית הדין יבדוק את חוקיות המשמורת ואם המעצר חוקי. ההצעה קובעת את תנאי המשמורת: מתי השב"ח ישוחרר, מתי ידרשו ממנו ערבויות ומתי הוא יישאר במשמורת. ערעור על החלטת בית הדין למשמורת ידון בבית משפט לעניינים מנהליים.

 

להצעת החוק המלאה

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:220
קומיט וכל טופס במתנה