שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הותר לפרסום: בית הדין לעבודה התיר למאבטחי שרי הממשלה לשבות

חדשות

הותר לפרסום: בית הדין לעבודה התיר למאבטחי שרי הממשלה לשבות, צילום: צילום: אבי אוחיון, לע"מ
הותר לפרסום: בית הדין לעבודה התיר למאבטחי שרי הממשלה לשבות
17/06/2012, רון פז

המאבטחים דורשים שיפור בשכרם ובתנאי עבודתם; צו עיכוב ביצוע עד לדיון בערעור בבית הדין הארצי ביום ה' השבוע

בהחלטה יוצאת דופן ותחת צו איסור פרסום שהוסר הבוקר, איפשר בית הדין האזורי לעבודה בירושלים למאבטחי השרים בממשלת ישראל לשבות. בהחלטתו נעתר בית הדין לבקשת הסתדרות העובדים הלאומית בישראל, בשם מאבטחי השרים, להסרת צו המניעה הארעי שהטיל בית הדין האזורי בתל אביב ביום 2.4.2012 נגד השביתה. הותר למאבטחים לשבות החל מיום 10.6.2012 ובכפוף להודעה על מתכונת השביתה והקמת ועדת חריגים.

עם זאת, נוכח הגשת בקשת רשות ערעור לבית הדין הארצי בירושלים, ולבקשת חברת מיקוד, מעסיקתם של המאבטחים, ניתן צו עיכוב ביצוע להחלטת בית הדין האזורי.

בהחלטתה של נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, הנשיאה נילי ארד מיום 14.6.2012, ניתנה רשות ערעור. הערעור נקבע לדיון בפני מותב בית הדין הארצי ביום ה' השבוע, ויתקיים בדלתיים סגורות.

בית הדין האזורי, מפי השופטת רחל בר"ג-הירשברג, קבע בהחלטתו כי הסתדרות העובדים הלאומית היא הארגון היציג בקרב מאבטחי שרי ממשלת ישראל ומאבטחי בתי השרים, וכי אין מניעה בדין כי במקביל להסכם הקיבוצי הכללי בענף השמירה, ייכרתו המאבטחים הסכם קיבוצי מיוחד (מפעלי) שיסדיר את זכויותיהם מול החברה. כך, אין מניעה כי בכל אחד מההסכמים הללו ייצג את העובד ארגון עובדים יציג שונה, נוכח שינויי תבניות ההעסקה המסורתיות.

עוד נקבע כי עילות השביתה הן כלכליות טהורות, על רקע אי חתימת הסכם קיבוצי שהיה בו כדי להסדיר את תנאי עבודתם של המאבטחים ונוכח דרישת המאבטחים כי לא ייערכו שינויים חד צדדיים במתכונת עבודתם וכן ששכרם יעלה.

אשר לחירות השביתה ומידתיותה, קבע בית הדין כי הליכי המשא ומתן בין הצדדים התנהלו ומוצו בתום לב וכי הצעדים בהם מבקשים המאבטחים לנקוט הם מידתיים. בית הדין דחה את עמדת המדינה לפיה יש למנוע מהמאבטחים לממש את זכות השביתה בשל השירות החיוני אותו הם מספקים משקבע כי עמדתה פוגעת בחופש ההתאגדות, ובהעדר הצעה למנגנון חלופי ליישוב סכסוכים.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:152
קומיט וכל טופס במתנה