שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לקריאה שנייה ושלישית: ביהמ"ש יוסמך לדון בקשר בין סבים וסבתות לנכדיהם

חדשות

לקריאה שנייה ושלישית: ביהמ"ש יוסמך לדון בקשר בין סבים וסבתות לנכדיהם, צילום: צילום: istock
לקריאה שנייה ושלישית: ביהמ"ש יוסמך לדון בקשר בין סבים וסבתות לנכדיהם
13/06/2012, מערכת תקדין

במצבים של משבר משפחתי כגון גירושין או פטירת אחד ההורים, החוק הנוכחי לא מאפשר לביהמ"ש להביא בחשבון בקשת סבים וסבתות לאפשר להם ליצור קשר עם נכדיהם

ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית תיקון לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות. תיקון שיאפשר לבית המשפט לשקול בקשת סבים וסבתות של קטינים בעניין הקשר בינם לנכדיהם.

במצבים של משבר משפחתי, כגון גירושין, פטירת אחד ההורים או סכסוך משפחתי, החוק הנוכחי לא מאפשר לבית המשפט להביא בחשבון בקשת סבים וסבתות לאפשר להם ליצור קשר עם נכדיהם. הצעת החוק קובעת כי יתאפשר להורי הוריו של קטין לפנות לבית המשפט ולבקש לקחת בחשבון את הצורך בקשר שבין נכד להורי הוריו, אם בית המשפט ימצא שהקשר אכן חשוב לטובתו של הקטין. הפנייה תיעשה בהליך של יישוב סכסוך ותופנה ליחידת הסיוע שבבית המשפט.

ח"כ זבולון אורלב, יוזם החוק, אמר: "זהו יום חשוב ומיוחד לסבים ולסבתות לנכדים ולנכדות, שמעתה ואילך יוכלו להמשיך ולשמור על הקשר ביניהם בימים של משבר משפחתי או סכסוך משפטי, וכמובן גם בימים כתיקונם".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:165
קומיט וכל טופס במתנה