שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שולה זקן נשלחה לארבעה חודשי עבודות שירות בלבד

חדשות

שולה זקן נשלחה לארבעה חודשי עבודות שירות בלבד, צילום: צילום: בוצ'צ'ו
שולה זקן נשלחה לארבעה חודשי עבודות שירות בלבד
06/06/2012, רון פז

השופט: בסופו של דבר היא מזכירה, ואינה בכירה כמו מידת בכירותו של מצא * הפרקליטות צפויה לערער על קלות העונש

 

שולה זקן, ראש לשכתו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, נחלצה ממאסר בפועל. בית משפט השלום בירושלים גזר הבוקר (ד') את דינה של זקן בפרשת רשות המיסים, והטיל עליה 4 חודשי מאסר שיומרו בעבודות שירות. בנוסף נגזרו על זקן חודשיים מאסר על תנאי.

 השופט חיים לי-רן מבית משפט השלום בירושלים כתב בפסק הדין: "השתלטותם של שני חברים בעלי ענין, שאינם עובדי הרשות, כל אחד מטעמיו, על מינוייהם של פקידים שונים ברשות, כדי שהללו ישרתו, בשעת הצורך, את ענינו של כל אחד מהם, והכל באמצעותו של ראש הרשות בכבודו ובעצמו שחב לשניים את מינויו לתפקידו, הוא מעשה המעורר פלצות ובעתה".

‏לפי כתב האישום, נמנעה זקן, בתיאום עם אחיה יורם קארשי שהורשע אף הוא בפרשה, מקביעת פגישה בין מנהל רשות המיסים ג'קי מצא ובין שר האוצר אהוד אולמרט, כל עוד לא מילא מצא אחר רצונו של קארשי לבצע מינויים מסוימים ברשות המיסים.

עוד כתב לי-רן בפסיקתו, כי "ראוי להדגיש כבר כאן, כי לא הרי מידת בכירותה של הנאשמת, שהיא בסופו של דבר מזכירה, בכירה מאוד אמנם ובעלת השפעה ממשית על יומן  פגישותיו של השר ועל סדר הבאים בשער לשכתו, ואולי אף בתחומים אחרים - כמידת בכירותו של מצא. קיים הבדל של ממש בין רום תפקידו של ראש רשות המסים, שהיא מרשויות האכיפה הגדולות והחשובות במדינה המעסיקה אלפי עובדים, ובין רום תפקידה של הנאשמת, יהא זה רם ככל שיהא".

 

השופט לי-רן הביא נימוקי נגד שתמכו בהקלת הענישה, מתוך נסיבותיה האישיות של זקן ועדויות אופי שנשמעו בבית המשפט. "לעולם אין לשכוח כי אין אדם נענש אלא על מעשיו ועל חלקו בלבד, וכי אין אדם נענש על שום היכרותו או קירבתו אל אנשים אחרים", קבע השופט, ושלח את זקן לבצע עבודות שירות לתועלת הציבור. זקן הודתה לשופט על גישתו המקלה לאחר הקראת גזר הדין. הפרקליטות צפויה לערער על קלות העונש לביהמ"ש המחוזי בירושלים. (ת"פ 2949-09).

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:34
קומיט וכל טופס במתנה