שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מטפלת אתיופית לא התקבלה לעבודה בגן בשל מוצאה – ותפוצה ב-40 אלף שקל

חדשות

מטפלת אתיופית לא התקבלה לעבודה בגן בשל מוצאה – ותפוצה ב-40 אלף שקל, צילום: צילום: סער יעקב, לע"מ
מטפלת אתיופית לא התקבלה לעבודה בגן בשל מוצאה – ותפוצה ב-40 אלף שקל
05/06/2012, רון פז

נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה: "הסכום הגבוה שנפסק בהסכם הפשרה הוא תמרור אזהרה למעסיקים מפלים"

 

בהסכם פשרה תקדימי קבע בית הדין לעבודה פיצוי בסך של 40 אלף שקל על הפרת חוק שוויון הזדמנויות בעבודה לתובעת שהופלתה בקבלה לעבודה מחמת מוצאה האתיופי.

התובעת, אשר יוצגה על ידי נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה, מחוז ת"א והמרכז במשרד התמ"ת, זכתה לפיצוי כספי על כך שהופלתה בשל מוצאה האתיופי כשניסתה להתקבל לעבודה כגננת בגן ילדים בלוד.

בחודש ינואר 2009 פנתה הגב' אדגה לשירות התעסוקה בלוד, אשר הפנה אותה לעבודה כמטפלת במעון דרור-חב"ד בעיר. לאחר שיחה טלפונית עם מנהלת המעון קבעו השתיים להיפגש לצורך ראיון. בעת המפגש פנים אל פנים נשאלה הגב' אדגה שאלה אחת בלבד - לאיזו עדה הינה משתייכת. כאשר השיבה כי היא ממוצא אתיופי, נאמר לה על ידי מנהלת המעון כי אין באפשרותה לקבל אותה לעבודה מאחר שהאוכלוסייה שנמצאת במעון לא מעוניינת בגננת מעדה זו. עילת הפסילה אף נמסרה לגב' אדגה במסמך בכתב, בו נכתב במפורש כי "האוכלוסייה שנמצאת במעון לא מעוניינים בעדה הנ"ל, לצערי". אדגה, אשר חשה פגועה ומושפלת, הגישה בעקבות המקרה תביעה לבית הדין לעבודה.

עו"ד שירי לב-רן לביא, נציבה אזורית ת"א והסביבה, מסרה: "יש להימנע מלדחות מועמדים פוטנציאלים על הסף בשל טעמים לא רלוונטיים כגון גיל, מגדר ובוודאי שמחמת מוצא. הסכום הגבוה שנפסק בהסכם הפשרה הוא תמרור אזהרה למעסיקים מפלים, בדרך למיגור האפליה בשוק התעסוקה".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:152
קומיט וכל טופס במתנה