שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > למרות הזיהום: ללא כוונה או רשלנות – אין הרשעה בפגיעה בסביבה

חדשות

למרות הזיהום: ללא כוונה או רשלנות – אין הרשעה בפגיעה בסביבה, צילום: צילום: משה מילנר, לע"מ
למרות הזיהום: ללא כוונה או רשלנות – אין הרשעה בפגיעה בסביבה
05/06/2012, רון פז

חברות לביצוע קידוחי קרקע ומנהליהן זוכו מביצוע עבירות של זיהום נחל הקישון במי קולחין; נקבע כי לא הוכח היסוד הנפשי הנדרש מצד הנאשמים

 

חברה לביצוע קידוחי קרקע ומפקח מטעמה, קבלן משנה ומפעיל ציוד הקידוח מטעם קבלן המשנה, הואשמו בביצוע עבירות של איסור זיהום מים והשלכת פסולת לרשות הרבים. הנאשמים זוכו עקב אי הוכחת היסוד הנפשי הנדרש מצידם – כוונה לזהם או רשלנות במעשיהם, וזאת למרות התוצאות החמורות בשטח.

נטען כי חברת קידוחי הקרקע ביצעה באמצעות קבלן המשנה קידוחי גישוש במסגרת תוכנית להרחבת כביש הסמוך לגדה הדרום מערבית של נחל הקישון. במהלך קידוחי הניסיון שבוצעו ע"י קבלן המשנה ובפיקוח של חברת הקידוחים, מקדח לקידוחי קרקע פגע בקו הולכת קולחין של חברת "מקורות", ובעקבות זאת פרצו מי הקולחין מהצינור וזרמו הישר אל אפיק נחל הקישון שנמצא בסמוך, וגרמו לזיהומו. נגרם לכלוך לרשות הרבים בנסיבות מחמירות וזיהום ממשי של הסביבה.

הנאשמים כפרו בכל המיוחס להם, בטענה כי הם ביצעו את הקידוח בדיוק במקום שסומן ע"י נציג מקורות. בנוסף, הנאשמים טענו כי הם עשו את כל שנדרש בטרם ביצוע הקידוח, כולל תיאום עם כל הגורמים, ועל כן לא קמה כלפיהם אחריות כלשהי בגין האירוע.

בית המשפט קבע כי על אף שהיסודות העובדתיים הוכחו במקרה דנן, הרי שהיסוד הנפשי הנדרש בכל אחת מהעבירות לא הוכח, ועל כן לא נותר לבית המשפט אלא לזכות את הנאשמים מכל העבירות שיוחסו להם.

נקבע כי על אף התקיימות כל היסודות העובדתיים ועל אף שמדובר באחריות קפידה, הנאשמים לא פעלו מתוך מחשבה פלילית, לא פעלו מתוך רשלנות ועשו כל שניתן כדי להימנע מהעבירה. (ת"פ 13139-09-09).

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:160
קומיט וכל טופס במתנה