שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מבלים ממוצא מזרחי שלא עברו סלקציה במועדון לילה יפוצו ב-40 אלף ש"ח

חדשות

מבלים ממוצא מזרחי שלא עברו סלקציה במועדון לילה יפוצו ב-40 אלף ש"ח, צילום: צילום: פוד טוק
מבלים ממוצא מזרחי שלא עברו סלקציה במועדון לילה יפוצו ב-40 אלף ש"ח
30/05/2012, רון פז

ביהמ"ש: מי שמנע כניסה למקום ציבורי לנמנים על קבוצה מסוימת ולא סירב לנמנים על קבוצה אחרת – נדרש להוכיח שלא נהג באפליה

 

סטירת לחי למדיניות הסלקציה במועדונים. בית משפט השלום קיבל תביעה לפיצוי בגין אפליה בכניסה למועדון "קינזי בר", שסירב לאשר כניסה לשני צעירים בעלי חזות מזרחית. הצעירים הצליחו להוכיח שבוצעה התנהלות מפלה של המועדון כלפיהם.

שני המבלים, בני 32, ביקשו להיכנס למועדון בסמוך לשעת חצות. לטענתם הם הגיעו למקום דרך בליינית קבועה במועדון, אך כשהגיעו סירבה המארחת להכניסם בתואנה שבשעה זו לא ניתן להיכנס אלא באמצעות שליחת מסרון למארח הבכיר.

השניים טענו כי בעוד הם ממתינים בחוץ לאישור כניסה כאמור, חלפו על פניהם והוכנסו למועדון בליינים בעלי עור בהיר או בעלי חזות אשכנזית שלא היתה להם היכרות מוקדמת עם המארח, וללא כל דרישת מסרון. לאחר זמן מה אישר המארח את כניסתו של אחד מהם בלבד, אך בנסיבות אלה עזבו השניים את המקום. לטענתם, סורבה כניסתם למועדון ממניעים פסולים וגזעניים, בשל צבע עורם הכהה וחזותם המזרחית.

הנתבעים  הכחישו קיומה של אפליה וטענו כי במועדון מבלים בכל ימות השבוע בני עדות שונות, ללא כל אבחנה על רקע גזעי. עוד נטען כי האירוע התרחש ביום שישי, שהוא יום שיא בפעילות המועדון ובשעה מאוחרת יחסית, כשהמועדון היה מלא וצפוף ורק כניסת מוזמנים לאירועים או מקורבים לבעלי המועדון מתאפשרת.

בית המשפט הדגיש כי חל על הנתבעים החוק לאיסור אפליה במוצרים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים, האוסר אפליה במתן הכניסה למקום ציבורי, בין היתר מחמת גזע או ארץ מוצא. נקבע, כי מקום בו מועדון מנע כניסה למקום ציבורי לנמנים עם קבוצה המאופיינת לפי עילה מעילות ההפליה, ולא סירב למי שאינם נמנים עם אותה קבוצה, יעבור הנטל אל המועדון לצורך סתירת החזקה.

בית המשפט קיבל את גרסת התובעים, שהייתה קוהרנטית ומהימנה ולא נסתרה, לפיה בעוד הם ממתינים למסרון המיוחל שיתיר כניסתם לבלות במועדון, הכניס המארח אנשים שאינם בעלי חזות מזרחית, שהגיעו אחריהם ועמדו מאחוריהם.
נסיבות אלה, כך נקבע, מקימות לזכות התובעים את חזקת האפליה הקבועה בחוק.

בנוסף נקבע כי יש לקבל את גרסת התובעים, לפיה התרת כניסתו של אחד מהם ושלילת כניסתו של השני לא היו אלא אמצעי לגרום לכך ששני התובעים לא ייכנסו למועדון ולכן קמה עילת תביעה גם לתובע שכניסתו הותרה בסופו של דבר.

המועדון חויב לשלם פיצוי בסך 20 אלף ₪ לכל אחד מהתובעים.

מועדון קינזי בר ממוקם בקניוןM  הדרך שליד כפר ויתקין. מספר בליינים זכו בעבר בתביעות לפיצוי נגד המועדון בטענה לאפליה אסורה ע"י הסלקטורים. (ת"א 39454-08-10).

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:71
קומיט וכל טופס במתנה