שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עורכי דין זרים בישראל - צעד מבורך

חדשות

עורכי דין זרים בישראל - צעד מבורך, צילום: צילום: יח"צ
עורכי דין זרים בישראל - צעד מבורך
13/06/2012, עו"ד בנימין לבנטל

נפתח הצוהר לשיתוף פעולה מקצועי מפרה, המאפשר לעורך הדין הישראלי, המייצג ומייעץ ללקוחותיו בעסקאות בינלאומיות, לשלב אינהרנטית ייצוג וייעוץ של עו"ד מומחה לדין הזר

כשמונה חודשים לאחר שנכנס לתוקפו התיקון לחוק לשכת עורכי הדין, שנועד לאפשר לעורכי דין זרים לפעול בתחומי ישראל ולהעניק ייעוץ משפטי בנושאים הנוגעים לדין הזר, חתם שר האוצר על הצו המסדיר את יישום התיקון לחוק. כתוצאה מכך, בתוך שבועות יוכלו עורכי דין זרים לפעול בישראל תחת מגבלה של איסור הופעות בבתי המשפט, כששירותיהם מתוחמים לייעוץ הנוגע לדין הזר בלבד.

יש המייחסים להתפתחות זו משום איום, ויש הרואים בה ברכה. כמי שעוסקים רבות בעסקאות בינלאומיות ובייצוג בהליכי בוררות בינלאומיים, אנו סבורים כי מדובר בשינוי המביא עמו בשורה חשובה למתדיין הישראלי המתמודד בזירת המשפט הגלובלית.

עד היום, כאשר נדרשנו לחוות דעת משפטית במסגרת בוררות בינלאומית המתנהלת מעבר לים, נאלצנו לשכור חוות דעת מומחה ממשרד עורכי דין בחו"ל הבקיא בדין הנוהג באותה מדינה. באותה שעה, עורך הדין שנשכר לצורך חוות דעת זו היה מנוע מלטפל ולייצג במשותף עמנו לקוחות ישראלים המנהלים תביעות בוררות בישראל, אף אם היו לבוררות היבטים בינלאומיים הנובעים מפעילות עסקית חובקת עולם.

כעת נפתח הצוהר לשיתוף פעולה מקצועי מפרה, אשר מאפשר למשרד עורכי דין ישראלי, המייצג ומייעץ ללקוחותיו בעסקאות או בבוררויות בינלאומיות, לשלב אינהרנטית ייצוג וייעוץ של עו"ד מומחה לדין הזר וליצור באמצעות כך שילוב פרגמאטי של עורכי הדין הבקיאים בדין הזר, במסגרת הטיפול בענייניהם השוטפים של הלקוחות הפועלים מחוץ לגבולות ישראל.

אין ספק כי האפשרות לשלב אל תוך העשייה בישראל פעילות של עורכי דין זרים מהווה הזדמנות לשיפור ההתמודדות של הלקוחות הישראלים עם עסקאות בינלאומיות מורכבות. למעשה, מדובר בצעד מתבקש לאור הפיכת הגלובוס לכפר קטן, שבו חברות ישראליות מקיימות קשרי מסחר שוטפים עם לקוחות ועסקים בחו"ל ולפיכך נחוץ להם ליווי משפטי צמוד התואם את הדין באותן מדינות.

יודגש כי אין מדובר בעניין של מה בכך הנוגע רק לקהילת עורכי הדין אלא בשינוי של ממש, שכן הפחתת העלויות הנובעות משכירת שירותיהם של משרדי עורכי דין זרים, ישירות או באמצעות משרדי עורכי דין ישראלים, תפנה תקציבים להשקעה בצמיחה ובפעילות עסקית טהורה. בהקשר זה יש לזכור גם כי התעריפים של משרדי עורכי דין בארה"ב ובאנגליה, למשל, יקרים מתעריפי הפירמות המובילות בישראל.

למקטרגים ניתן לומר כי לאור המתכונת הסופית אליו השתכלל תיקון החקיקה, החשש מפני תחרות פרועה בשוק עורכי הדין אינו ממשי. בצד האפשרויות המבורכות להעמקת שיתוף עורכי דין זרים בפעילות המשפטית עבור חברות ישראליות, יש לזכור כי ישראל אינה יעד מועדף, בהכרח, עבור עורכי דין מחו"ל ולפיכך אנו לא צפויים להצפה של פרקליטים מחו"ל, אשר ממילא לא צפויים להשתלט על הפרקטיקה בישראל אלא להשתלב בתוכה בשיתוף משרדי עורכי הדין הקיימים.

הכותב הוא שותף במשרד עורכי הדין גדעון פישר ושות'.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:202
קומיט וכל טופס במתנה